11/9/10

+ sang gadis +

salam

tersebut kisah dalam sebuah kampung terdapat sang gadis yang tinggal bersama keluarganya. sang gadis merupakan seorang yang sangat gembira. sentiasa bersama teman mengaji bersama dan bermain di taman yang indah. satu hari yang begitu lama, sang gadis telah bertemu dengan seseorang yang bernama sang jejeka 1. setelah berkenlan sang gadis mula merasa bahawa dirinya telah bertemu cinta. namun tragis kisah cinta ituh bila ayahanda dan bonda sang gadis murka kerana mereka merasai sang gadis terlalu muda untuk memadu asmara. namun sang gadis bedegil akhirnya ayahanda yang sedang murka pergi untuk selamanya kerana terlalu marah. sang gadis terus dengan dunianya bersama sang jejaka 1.

bonda sang gadis mendapat satu idea untuk pisahkan mereka, bonda sang gadis telah mengambil keputusan untuk menghantar sang gadis mengaji ke tempat yang jauh. tapi siapa yang mampu untuk pisahkan raga walau badan jauh di rantauan. sang gadis menurut perintah mengaji di tempat jauh. sang jejaka 1 sedih, namun demi sang gadis jejaka merelakannya dan mereka berjanji untuk taat dan setia. namun cinta tidak menyebelahi mereka, setelan berselang purnama akhirnya kasih sayang terlerai bila sang jejaka 1 hilang rasa untuk sang gadis. sang gadis menyerah namun dalam waktu yang sama sang gadis tersenyum kerana dia memiliki sang jejaka 2.

cinta bersama sang jejaka 2 terus bersinar. dunia ciptaan mereka menyala, namun dlm masa yang sama sang jejaka 1 merayu untuk kembali. sang gadis mula memikirkan cara memblas pernuatan sang jejaka 1, sang gadis kini memainkan hati sang jejaka 1. tapi akhirnya sang jejaka 2 meninggalkan sang gadis. lalu sang gadis mula berdendam untuk bermain dengan hati sang jejaka.

tapi gunung dendam ituh hancur bila air cinta mengalir. sang gadis jatuh hati dengan sang jejaka 3. sang gadis mula merasa kebahagiaan itu. cinta itu direstui bonda sang gadis. hati terluka itu terus melukai hati sang jejaka 1 dan 2. purnama berganti cinta sang gadis dan sang jejaka 3 ada pasang dan surut, lalu sang gadis mengambil risiko dia bermain cinta tersembunyi dengan sang jejaka 4. cinta mereka tersembunyi tapi hati mereka bersuluh terang. untung cinta itu tersembunyi sehingga sang jejaka 3, tidak merasainya.

setelah lama, sang jejaka 3 mendapat titah raja untuk mengembara bagi memajukan negeri. sang gadis bersedih namaun sang jejaka 3 memberi janji demi negeri dan sang gadis dia akan sayang sang gadis sehingga akhir hayatnya. namun jarak punca mereka teputus kasih sayang. perpisahan mereka mumbuatkan sang gadis terluka lagi. manakala sang jejaka 4 bersuka ria.

hati terluka sang gadis akhirnya dia bertemu dengan seseorang, san jejaka 5. sang gadis terus menanam di hati hanya sang jejaka 5 yang akan berada di hati. malang tidak berbau, sang jejaka 6, datang menghampiri. setelah mengetahui semuanya sang gadis dan sang jejaka 6 sama-sama terluka. sang gadis kembali kesisi sang jejaka 5. terus memeluk agar dia tidak akan kemana2 hanya untuk sang jejaka 5.

TERINGAT SELALU WAJAH KEKASIHKU
SAAT KU MENUAI LAGU
COBA ENGKAU DENGARKAN
KU TUAIKAN NADA LIRIK LAGU SEDERHANA
KU CERITAKAN KISAH TENTANG KITA

PELUKLAH TUBUHKU BILA ENGKAU RAPUH
SAAT KAU MULAI TERJATUH
AKU DATANG MENYELAMATKANMU
INI SYURGA KITA TIADA YANG MENGUASAINYA
TEMPAT KITA BERSANDAR DAN BERTAHTA

TENANG SAYANG KU PASTI AKAN DATANG
YAKINLAH AKU MENJEMPUTMU
JANGAN MENANGIS HAPUS AIRMATAMU
YAKINLAH KU TETAP MILIKMU

TENANG SAYANG KU TEPATI JANJIKU
KARNA KAU WANITA TERHEBAT
PELUK TUBUH KU MATILAH DIPELUKKANKU
BIAR SELURUH JAGAD RAYA TAHU

TENANG SAYANG KU SAMBUT ENGKAU DATANG
KU YAKIN ENGKAU MENJEMPUTKU
JANGAN MENANGIS HAPUS AIRMATAMU
YAKINKAN KU TETAP MILIKMU

TENANG SAYANG KU PASTI AKAN DATANG
YAKINLAH AKU MENJEMPUTMU
JANGAN MENANGIS HAPUS AIRMATAMU
YAKINLAH KU TETAP MILIKMU

TENANG SAYANG KU TEPATI JANJIKU
KARNA KAU WANITA TERHEBAT
PELUK TUBUH KU MATILAH DIPELUKKANKU
BIAR SELURUH JAGAD RAYA TAHU

Hati ini Dan Hati itu