4/16/10

+ Ego Seorang Lelaki +

Apa itu ego?
ntah,,shayer pun tak tau apa ituh ego,,tapi shayer tau bagaimana sifat manusia yang mempunyai ego,,terutama lelaki. Kata mak shayer lau lelaki takder ego, maka kehidupan berumahtangga itu akan porak peranda. Yah! mungkin EGO itu penting tapi tak semua ego itu beri kebaikan. Anda setuju? tentu yah! bagi pihak perempuan, Dan tentu Tidak bagi pihak lelaki..

Bagaimana anda ingin mengetahui lelaki itu mempunyai keegoaan ketika anda bercinta:

Pertama:
lelaki akan berkata ' saya ni bukan baik sangat, dan juga bukan yang terbaik buat awak tapi saya akan cuba wat yang terbaik. tapi lau awak jumpa orang yang lebih baik pergilah ' bila time baik.
lelaki akan berkata ' saya nih baik, hormat awak, korban untuk awak, lelaki macam mane lagi yang awak nak ' bila time marah.
kesimpulan : lelaki nih selalu nak bagitau yang dia baik, tapi oleh kerana ego dia taknak r terus terang.
untuk atasi : lau dia tengah marah, senyum dan pandang matanya sambil tuh gtau ' awak marah ker ' dalam nada lembut. Bg dia terasa.

Kedua :
lelaki akan berkata ' awak ni paling sempurna buat saya, ibarat bidadari, dari sifat hingga ke wajah awak memang takde cacat celanya ' bila time baik.
lelaki akan berkata ' awak nih tolong lah ubah perangai, jadilah seperti orang lain yang selalu nampak cantik dan sempurna ' bila time marah
Kesimpulan : lelaki nih selalu nak bgtau kenyataan tapi oleh kerana takut kena marah dan kena tinggal, dia bagitau r benda yang tak wujud tapi macam wujud.
untuk atasi : lau dia puji2, pandang dia sambil senyum n gtau ' memang saya cantik, terima kasih kerana awak tau ' bagi dia panas.

Ketiga ( last but not least ):
lelaki akan berkata ' Sayang dan cinta saya hanya untuk awak. Tapi lau x ada jodoh saya terima dengan keredhaan' bila time baik
lelaki akan berkata ' da r saya sayang awak, pastu awak tinggalkan saya. awak jangan harap r saya akan biarkan awak pergi, awak tetap milik saya ' bila time marah
kesimpulan : lelaki nih selalu nk kita tgk dia sebagai seseorang yang cool tapi hakikat bila terkena batang hidung sendiri dia terus hilang arah
untuk atasi : pandang dia jangan nangis dan gtau ' awak,,nih an takdir ' pusing..baru nangis,,lau kamu nangis time tuh nampak sangat yang kita bersalah.

so,,bagi lelaki yang mempunyai ego anda tidak perlu buang tapi cukup r dengan mengurangkan, anda tidak perlu ubah tapi cukup r anda tahu mengawal.

renung2 kan dan selamat beramal.

lelaki yang ego atau perempuan yang mudah tersentuh
hikhik

No comments:

Hati ini Dan Hati itu